Auto Care Cy
Editor's Picks News and Reviews

Test Drive: Δοκιμή του Audi TT S

Η Audi επέλεξε την έκθεση της Γενεύης το 2014 για το ντεμπούτο του νέου TT, με την γερμανική εταιρία να παρουσιάζει ταυτόχρονα τόσο την απλή, όσο και την γρήγορη TTS έκδοση της τρίτης γενιάς του σπορ αυτοκινήτου της.

Σχεδιαστικά κανείς δεν περιμένει από την γερμανική εταιρία, εξωστρεφή σχέδια, γεμάτα καμπύλες, κραυγαλέες λεπτομέρειες και πάθος. Αυτό είναι ειδικότητα άλλων σχολών. Παρόλα αυτά, στα μάτια μου, η τρίτη γενιά του μοντέλου είναι η πιο καλαίσθητη και εντυπωσιακή.

Test_Drive_Audi_TTS_09

Παρατηρώντας το, αυτό που σου βγάζει είναι ένα τεντωμένο, μυώδες και αθλητικό σώμα, έτοιμο για κάθε εξόρμηση, με το Daytona grey χρώμα να έχει έντονα περλέ στοιχεία, και να τονίζει τις λεπτομέρειες του αμαξώματος. Αυτό ακολουθεί τη τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, με τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου να τα είχαμε δει στο Allroad Shooting Brake concept στην έκθεση του Detroit στις αρχές του 2014.

Με το νέο ΤΤ και TTS, οι σχεδιαστές της  Audi πατώντας στις γραμμές του αρχικού ΤΤ, έχουν παραδώσει μια σύγχρονη ερμηνεία εμπλουτισμένη με πολλές δυναμικές όψεις. Κοινώς, βλέπεις μπροστά σου ένα απόλυτα γνώριμο σύνολο, με τους τρεις όγκους να μην διαφέρουν σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, καθώς ο σχεδιασμός του ακολουθεί μια εξελικτική βάση.

Test_Drive_Audi_TTS_23

Και όλο αυτό κρύβεται επιμελώς στις διαστάσεις του, με το μήκος του TTS να φτάνει τα 4.191 χλστ., το πλάτος του τα 1.832 χλστ. και το ύψος του τα 1.343 χλστ., με τις διαφορές σε σχέση με το απλό ΤΤ να εντοπίζονται στο μήκος και ύψος, όντας 14 χλστ μακρύτερο και 10 χλστ. πιο κοντό. Όσον αφορά το μεταξόνιο, όπως προανέφερα το TT βασίζεται στην αρθρωτή MQB πλατφόρμα της έβδομης γενιάς του Golf, με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2.505 χλστ., 132 χλστ μικρότερο από αυτό.

Σχολιάζοντας τον σχεδιασμό της ΤΤS έκδοσης, μπορεί να μην γίνεται άμεσα διακριτός ο πιο sport χαρακτήρας της, αλλά δεν παύει να τραβάει τα βλέμματα όπου και αν περάσεις, ικανοποιώντας σε μεγάλο βαθμό την αυταρέσκεια σου.

Test_Drive_Audi_TTS_44

Το μπροστινό μέρος κυριαρχείται από οριζόντιες γραμμές, με την εξάγωνη προεξέχουσα μάσκα και την σταθερή αεροτομή κάτω από αυτή, να χαρακτηρίζουν την επιθετικότητα του σχήματος. Η μάσκα αποτελείται από επτά οριζόντιες χρωμιωμένες γραμμές, στο μέσο των οποίων τοποθετείται η πινακίδα κυκλοφορίας, με το λογότυπο της έκδοσης να βρίσκεται αριστερά, σε κόκκινο φόντο. Ένθεν και ένθεν της μάσκας, υπάρχουν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα και κατευθυντές ροής στον προφυλακτήρα, διαθέτοντας ειδικές οπές για την ψύξη των φρένων.

Το λογότυπο της Audi έχει μεταφερθεί πάνω στο καπό, με τα γωνιώδη λεπτά φωτιστικά σώματα να προσφέρουν αγριάδα στο εμπρός μέρος. Αυτά είναι δομημένα έτσι ώστε να φιλοξενούν τα LED φώτα ημέρας και τους προβολείς, με τα φλας να έχουν “δυναμική” λειτουργία, παρέχοντας έτσι μια πιο φαντασμαγορική όψη από τα απλά παλλόμενα.

Test_Drive_Audi_TTS_24

Κοιτάζοντας το προφίλ, πολλές λεπτομέρειες του ΤΤ και TTS είναι σκόπιμα όμοιες του κλασικού σχεδιασμού πρώτης γενιάς. Με αυτό τον τρόπο, η Audi φαίνεται ότι θέλει να έχει στη γκάμα της την δικιά της εκδοχή της Porsche 911, με τον σχεδιασμό του ΤΤ να μένει αναλλοίωτος στον χρόνο. Εντύπωση προκαλούν οι κοντοί πρόβολοι, με την έντονη γραμμή που διατρέχει το σώμα να αποτελεί μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ των δύο έντονα φουσκωμένων θόλων. Οι τελευταίοι αποτελούν διακριτά γεωμετρικά στοιχεία, με τον εμπρός να τέμνεται από τη γραμμή του καπό και τον πίσω να προσθέτει αγριάδα στο πλάτος του αυτοκινήτου.

Test_Drive_Audi_TTS_48

Η προαναφερθείσα γραμμή, δημιουργεί παράλληλα έναν οπτικό διαχωρισμό των γυάλινων επιφανειών, δίνοντας την εντύπωση της ανεξάρτητης μονάδας του πάνω τμήματος, με τις λεπτές πίσω κολόνες να τονίζουν την έντονα κεκλιμένη οροφή. Η πλαστική τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου έχει το κλασικό σχεδιασμό που είδαμε στην πρώτη γενιά. Τέλος, στο πίσω μέρος, οι οριζόντιες γραμμές υπογραμμίζουν και πάλι το πλάτος του ΤΤ και TTS. Τα φωτιστικά σώματα έχουν LED γραφικά, με το τρίτο τρίτο φως φρένων να είναι μια μεγάλη λωρίδα στην άκρη του καλύμματος του χώρου αποσκευών.

Test_Drive_Audi_TTS_12

Κλείνοντας, σημαντικό ρόλο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου παίζουν οι δύο διπλές απολήψεις της εξάτμισης, καθώς και ο υποτυπώδης διαχύτης, ανάμεσα αυτών. Τα καλύμματα των καθρεφτών, ο διαχύτης και το καπάκι του ρεζερβουάρ είναι ασημί χρώματος, όπως συνηθίζεται στις S εκδόσεις, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ επιθετικό σχέδιο, το οποίο ολοκληρώνεται από τις 19άρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, με ελαστικά διαστάσεων 245/35, που φιλοξενούν τις μαύρες τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες.

Test_Drive_Audi_TTS_19 Test_Drive_Audi_TTS_22

Η Audi ξεκίνησε τη παραγωγή του TT και TTS στο εργοστάσιό της στην Ουγγαρία το καλοκαίρι του 2014, εκεί που η Γερμανική εταιρία κατασκευάζει τα A3 sedan και A3 cabriolet. Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου ξεκίνησαν το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου, με τον Euro NCAP να το δοκιμάζει τον Φεβρουάριο του 2015. Ο Ευρωπαϊκός οργανισμός το βαθμολόγησε με 4 αστέρια, αποσπώντας 81% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 68% στη προστασία παιδιών, 82% στη προστασία πεζών και 64% στα συστήματα ασφαλείας.

Ένας από τους βασικότερους λόγους για την βαθμολογία αυτή, είναι η έλλειψη συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Ενός συστήματος που κρίνεται σημαντικό και αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού ολοένα και περισσότερων αυτοκινήτων και πολλών Audi. Επίσης, το Audi TT ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε με βάση τους νέους κανόνες, που χρησιμοποιούν νέα πρωτόκολλα δοκιμών και crash test dummies.

post from AutoBlog.gr

Related posts

Η Mercedes δεν θα διστάσει να “σκοτώσει” τα μη δημοφιλή μοντέλα της

johnkonsta

Γλίτωσε έως και 4000€ για αλλαγή φίλτρου DPF (για κατόχους αυτοκινήτων Diesel)

johnkonsta

Πλύσιμο αυτοκινήτου χωρίς νερό; Γίνεται!

johnkonsta

2 comments

Leave a Comment

Please wait...

Subscribe to our newsletter

Want to be notified when our article is published? Enter your email address and name below to be the first to know.